Happy New Year - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van jamenjoeropreis - WaarBenJij.nu Happy New Year - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van jamenjoeropreis - WaarBenJij.nu

Happy New Year

06 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

Gelukkig Nieuwjaar!!

We hopen dat jullie het nieuwe jaar goed van start zijn gegaan met de goede voornemens. Wij in ieder geval wel!

Zoals jullie weten hebben we kerst en oud en nieuw doorgebracht bij de familie van Joeri in Richmond (Nelson). Vanuit Wellington zijn we met de boot overgestoken naar het Zuidereiland. De ferry bracht ons door de Marlborough Sounds naar Picton waar we werden opgehaald door Nicky en Adele.

Eenmaal bij het nieuwe thuisfront aangekomen konden we onze ogen niet geloven. Een enorm mooi en rustgevend landgoed met alle boerderijdieren daarbij aanwezig. De zon scheen vollop wat deze dag voor ons compleet maakte. Het reizen bevalt ons tot nu toe super, maar toch was het fijn om voor even weer een vaste thuisbasis te hebben.

Tijdens ons verblijf hebben we de leukste en mooiste dingen meegemaakt: Zwemmen in de meest heldere rivieren, Kayaken in Abel Tasman, leren schieten, grotten bezocht, eigen zalm gevangen, klaargemaakt en opgegeten (Nee, Jamie niet), lokale bieren gedronken bij een café die niet zo dol is op mobieltjes (schandpaal met daarop gespijkerde mobieltjes, zie: The Mussel Inn) olliebollen gebakken op oudjaarsdag, oud en nieuw gevierd met het nichtje van Joer en haar vrienden bij een kroeg in Nelson en met als klap op de vuurpijl bijna de hoogste skydive in Abel Tasman met een 100% heldere blauwe lucht en een uitkijk waar je U tegen zegt. Met andere woorden: een geweldige tijd!

Na al deze belevenissen waren we eigenlijk van plan te gaan werken, hoogstwaaschijnlijk fruit plukken. Helaas was het voor deze job in de buurt van Nelson nog niet de juiste tijd van het jaar. Daarom hebben we besloten eerst verder te gaan reizen. Op 2 januari hebben we dan ook onze reis vervolgd met als eerste stop: Hokitika. Onderweg hadden we een kleine stop bij Punakaiki dat bekend staat om The Pancake Rocks (rotsen opgebouwd uit dunne lagen). Eenmaal aangekomen in Hokatika wilden we een kijkje nemen bij de Turqoise meren waar Hokitika om bekend staat. Helaas werd ons bij het informatiecentrum verteld dat het minstens een half uur met de auto was en er geen bussen reden vanuit het centrum, oeps. Maarr voor alles is een oplossing, dus duimen omhoog en liften maar! Na nog geen vijf minuten was het al raak en hadden we ons vervoer naar Hokitika Gorge, hetzelfde voor de terugweg. Aan het einde van de dag sloten we af met de beste pizza van Nieuw-Zeeland bij restaurant Fat Pipi , aldus TripAdvisor/lonely planet/Jamie en Joeri.

De volgende dag bracht de bus ons naar Franz Josef Glacier, onze huidige bestemming. Toch raar om een berg met sneeuw in combinatie met 24 graden volop zon te zien. Wel was ons verteld dat de sneeuw er binnen 50 jaar niet meer zal zijn. Ook hadden we hier voor het eerste in een tijdje weer kamergenoten waarvan één uit Zwitserland en jawel aan de andere kant van de wereld: ene Henk uit IJmuiden, hoe is het mogelijk. Nu Henk Schadé nog!

Morgen zit onze tijd in Franz Josef er alweer op en reizen we door naar Queenstown, de adrenaline stad van Nieuw-Zeeland! Aangezien we beiden wel van een beetje spanning en sensatie houden hebben we er enorm veel zin in en is de jet boat door de canyons al geboekt.

Hierbij zijn we weer aangekomen bij het einde van dit reisverslag. Mochten jullie suggesties hebben voor de volgende reisverslagen dan horen wij dit graag. Je maakt hier zoveel mee dat het soms moeilijk is om te weten waar jullie het meest benieuwd naar zijn en welke onzin we beter weg kunnen laten ;)

See ya!

• 06 Januari 2015 - 18:54

Sandra Bodenstaff:

Wat een mooi verslag weer, ik krijg al meer zin om daar heen te gaan. Je schrijft leuk Jaimy. Jullie natuurlijk ook de beste wensen. Heel veel plezier verder en ik kijk uit naar het volgende verslag! Groetjes Herman en Sandra