Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van jamenjoeropreis - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van jamenjoeropreis - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Joeri en Jamie

29 November 2014 | Australië, Melbourne

Daar zijn we dan alweer met ons 3e reisverslag. Het duurde even, maar we hebben weer genoeg om te vertellen! Zoals een aantal van jullie al hebben gehoord hebben we een klein ongelukje gehad. Door veel wind en een zanderige weg zijn we met onze camper van de weg geraakt en tegen een hekje aangereden. Het was even schrikken maar verder zijn we in orde, alleen de auto was er minder aan toe. Gelukkig waren we volledig verzekerd en hadden we binnen twee dagen een nieuwe camper tot onze beschikking. We hebben dus gedag moeten zeggen tegen onze almighty campervan en verwelkomen nu the Britz Hi-Top campervan.

Tijdens onze reis van Sydney naar Melbourne hebben we natuurlijk ook wat gezien en meegemaakt!

Onze eerste stop was dan ook Jervis Bay. Er wordt gezegd dat hier de witste stranden van de wereld te vinden zijn. En wit waren ze! we kunnen zelf nog geen oordeel hebben want we zijn nog niet bij de whitsundays geweest.

De volgende stop was Murramurang National Park. Hier hebben we ene Dale ontmoet, een doorgewinterde reiziger die weer geheel enthousiast werd toen hij onze plannen hoorde. We zijn dan ook een dag samen door het National Park gereden met zijn 4WD (en dan hebben we het niet over de standaard wegen) en hebben alle geheime plekjes kunnen ontdekken. We hebben zelfs een aangespoelde babywalvis gevonden!

Op het park zelf bevonden zich wilde kangaroo's. Jamie vond zichzelf stoer genoeg om er een te aaien en hebben hier natuurlijk ook een foto van. Joeri heeft met zijn GoPro een enorm leuk filmpje gemaakt van de kangaroo's toen zij zich naast de camper bevonden, deze krijgen jullie ook nog zeker te zien.

Ook hebben we over The Great Ocean Road gereden! Wat een prachtig gebied! Deze weg is door de teruggekeerde soldaten uit de eerste wereld oorlog aangelegd en zorgt voor een spannende maar ook een prachtige route om op te rijden. De dag erna zijn we bij de 12 apostelen geweest, ook weer erg mooi om te hebben gezien. Foto's zijn binnenkort te vinden op Facebook.

Maar waar blijven de Koala's vragen jullie je dan af... Nou die vraag stelde Jamie zichzelf ook. Precies op dat moment las Joeri een bordje waarop 'look up' stond. En ja hoor.. je kan het al raden... Totaal niet touristisch dus ;)

Tijdens de rit naar de Great Ocean Road zijn we stiekem een tour busje gevolgd hebben we een beetje mee gedaan met de tour. In het bos waren verschillende papagaaien te vinden die bij de gasten op schouder en hoofd gingen zitten. De reisorganisatie gaf ons dan ook wat vogelzaad waarmee we de papagaaien konden lokken. En ook hier weer de altijd slaperige koala's gespot!

Vandaag zijn we aangekomen in Melbourne en hebben even rondgelopen op het strand van St Kilda. Daarna zijn we doorgereden naar een camping om zeker te zijn van een slaapplaats. Morgen zullen we even de stad in gaan om te kijken wat Melbourne ons te bieden heeft. Maar dat zullen jullie in het volgende reisverslag te weten komen..

Het is hier weer avond dus wij sluiten af met wat goon (wijn in een zak). Leuk weetje van de locals: Dit is wijn wat oorspronkelijk werd gedronken door de aboriginals. Ze dronken het in één keer op en bliezen de zak dan op om het vervolgens als kussen te gebruiken. Wij hadden erg mazzel met een 4L zak aangezien ze in centraal Australië alleen de 2L verkopen en de 4L verboden zijn. Guess why ;)

Truste!

• 29 November 2014 - 11:45

Simon:

Leuk om die stukjes te lezen! Ik ben ook erg benieuwd naar de GoPro movie van Joer. Veel plezier nog met de rest van de reis.

ps. ik heb gewonnen met risk!

• 29 November 2014 - 12:03

Oom:

Elke keer geniet ik weer van jullie verslag geweldig hoor en wacht alweer op de volgende en alle mooie foto's Jullie doen het echt goed hoor maar niet met vreemde mannen meegaan he Jeem heb ik je toch altijd geleerd haha groetjes aan Joeri xxx

• 29 November 2014 - 12:56

Mark V G :

Heerlijk om weer te lezen !!..
    Wachte al af op het volgend verslag :D..

Rijd voorzichtig ;).. En veel plezier op jullie vervolg !!.

Groetjes uit Nederland

• 29 November 2014 - 13:52

Bart:

Nice!

Dan wel ook de tradities volgen he en die zak in een keer leegdrinken. Slaap je ook lekker op je nieuwe kussen. Gelukkig hebben jullie die hagelbuien in brisbane niet gehad dat zag er niet best uit. Maar geniet lekker van jullie nieuwe camper ook en deze wel op de weg houden he;)

Groetjes,

Bart

• 29 November 2014 - 17:51

Melissa:

Heey schatties,
    Heerlijk om jullie verhalen te horen! Is lekkere afleiding in de bus naar huis!!

Ben zeer benieuwd naar alle andere verhalen!!
    Xxxx
    Uit het ijskoude Nederland!

• 30 November 2014 - 11:19

Hans:

Haha joeri achter het stuur, met GTA kon je ook al niet rijden:P Verder echt leuk wat jullie allemaal doen! Lekker als Steve Irwin op zoek naar the wild life:) veel plezier en rustig aan met die campers XXX Hans

• 01 December 2014 - 16:51

Carla:

Hoi Joeri & Jamie, ik volg jullie reisverslag nu ook:-). Erg mooi wat jullie allemaal meemaken behalve dat ongelukje met de camper. Ben benieuwd naar het volgende verslag. Veel plezier!! xxx

• 02 December 2014 - 10:22

Frank:

goedemorgen leuk weer die verslagen van jullie terwijl het hier een graad is
    ik zie uit naar de volgende groet frank