Terug naar het Noorden - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van jamenjoeropreis - WaarBenJij.nu Terug naar het Noorden - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van jamenjoeropreis - WaarBenJij.nu

Terug naar het Noorden

Door: Joeri en Jamie

08 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Taupo

Ook wij bekennen naarmate we langer verblijven schuld.. We verwaarlozen nu toch echt de blog. Maar we gaan het proberen goed te maken! Beginnende bij waar we gebleven waren, Queenstown (al bijna een maand terug).

Queenstown staat bekend als levendige stad met veel adrenaline activiteiten. Allemaal erg leuk, maar het staat ook zeker bekend als meest dure stad van heel Nieuw-Zeeland. Wij gierige Nederlanders zien dat natuurlijk totaal niet zitten. Bovendien hadden we de skydive al gedaan. Wel zijn we het water opgegaan met de snelle jetboat, hebben we de beste hambuger van het land gegeten, een kroegentocht gedaan waarbij we 200 dollar voor onze reis in Australië hebben gewonnen. Het enige wat we hoefte te doen was naar de bar rennen, waar onze Joeri natuurlijk al lang stond. De laatste dag een tocht gemaakt door de Milford Sound. We twijfelde over het doen van deze activiteit, maar uiteindelijk was het het meer dan waard!

Na Queenstown volgde de bestemming Wanaka. Hier is over het algemeen niet veel te doen. Dat kwam mooi uit, want dat waren we ook even niet van plan. We hebben hier dus heerlijk twee dagen met vollop zon aan het meer gelegen. Tijdens deze twee dagen hebben we contact gehouden met Marco uit Nederland (ontmoet in Queenstown) die een campervan had gehuurd voor een paar dagen en een upgrade had gekregen tot een motorhome voor 6 personen. En daar kwamen wij in beeld. Na Wanaka zijn we met hem meergereden naar Mount Cook waar we een drie uur durendende hike hebben gedaan door een vallei met glaciers en de hoogste berg van Nieuw-Zeeland. Daarna zijn we doorgereden naar lake Tekapo waar 's nachts de meest heldere sterrenhemel te zien is. Helaas hadden wij de pech dat het bewolkt was, dus besloten we als volwassen personen maar penguins van Madagascar te gaan kijken.

De volgende dag zijn we afgezet in Christchurch en vervolgde we onze reis weer met z'n twee. Deze stad is in 2011 getroffen door een enorme aardbeving die de gehele stad heeft verwoest, en dat was te zien. Wel loste ze dit leuk op door bijvoorbeeld het winkelcentrum tijdelijk op te bouwen in gekleurde containers. Toch waren we na één dag weer blij om de reis te vervolgen naar Kaikoura, de visserstad. De stad staat bekend om het spotten van dolfijnen, zeehonden, walvissen, orka's etc. Wij hebben gekozen voor de walvistour en hebben er dan ook twee gespot. Wat een beesten! Zeker als je je bedenkt dat, wat wij zagen, enkel 10% van het gehele lichaam was.

Vervolgens hebben we het rondje Zuidereiland afgerond door terug te keren naar de familie in Richmond/Nelson. Hier hebben we ons gevestigd om werk te vinden voor de komende weken. Echter waren alle appelgaarden nog niet klaar om de appels te plukken omdat er voorheen een behoorlijke storm plaats heeft gevonden die alle oogsten heeft verwoest. De start van de volgende oogst zou pas eind februari plaatsvinden. Voor ons te laat om te beginnen en andere vacatures waren er ook niet. Dus hebben we besloten het werk naast ons neer te leggen.

Ondanks deze tegenslag hebben wij ons twee weken weten te vermaken op de boerderij en hebben verschillende fietstochten gedaan naar verschillende stranden en dorpjes. Ook heeft Nicky ons meegenomen op een boottocht naar de Marlborough Sounds. Zijn vriend heeft hier een vakantiehuisje(oord) waar wij 2 dagen mochten verblijven. Tijdens deze 2 dagen zijn we met zijn vijfen het water opgegaan en wat prachtige vissen weten binnen te halen. De film hiervan hebben jullie onwaarschijnlijk wel op facebook voorbij zien komen.

Na twee geweldige weken hebben we besloten om weer door te reizen. Als afronding zijn de laatste avond nog uiteten geweest en hebben ze ons de laatste ochtend nog meegenomen naar een wijnproeverij. Hier mochten we verschillende wijnen proeven, waarna Joeri de ondernemer het plan kreeg deze te importeren naar Nederland (dus Frank, bereid je voor). Na nog een heerlijke lunch was het toch echt tijd om te gaan. Dus hebben de ferry terug naar Wellington genomen. Alweer een heel verhaal met nog veel meer om te vertellen, maar dat bewaren we voor ons volgende verslag (als we na morgen nog leven # cliffhanger).
Maar gezien de lengte van het verhaal en de hoeveelheid die we nog te vertellen hebben, houden we het hier even voor gezien!

• 09 Februari 2015 - 06:52

Bart:

Klinkt weer goed allemaal! En leuk dat jullie mee konden met andere Nederlanders! Wat balen dat je niet kon werken... Geniet er lekker van:p