Aangekomen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van jamenjoeropreis - WaarBenJij.nu Aangekomen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van jamenjoeropreis - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Sydney

16 November 2014 | Australië, Sydney

Alweer het tweede reisverslag, dit keer vanuit Sydney! Maar laten we eerst iets over het verblijf in Taipei vertellen. Afgelopen vier dagen zijn we in Taipei verbleven. Het weer zat deze dagen helaas niet mee, maar we hebben zeker niet stilgezeten.

De eerste dag zijn we naar csk memorial en Taipei 101 geweest. We zijn deze dag alles gaan lopen, zodat we meteen even de stad van dichtbij konden bekijken. Joeri voelde zich er als chinees meteen al thuis. Jamie vond het stinken en heeft een uur boos naar een man lopen kijken toen hij een duif ving en hem in een plastic zak stopte, het was allemaal even wennen zeggen we dan maar. Uiteindelijk een leuke dag gehad en in de avond veel tips van lokale huisgenoten gekregen voor de dag erna.

Dag 2: helaas moesten we het deze dag ook niet van het weer hebben. Toch de regenjas aangetrokken en met de metro naar de dierentuin geweest, wat mooi was aangezien het zich midden in een hele mooie omgeving bevond. (en de entree maar 1,50 was). Naast de dierentuin bevond zich een kabelbaan die ons 285 meter hoog de bergen in bracht. Daar kwamen we aan bij de grootste tempel van Taipei (geen idee meer hoe hij heette maar zie foto's). De derde dag hebben we onze spullen gepakt en zijn we nog even de stad ingegaan om ons daarna klaar te maken voor de vlucht naar Sydney.

Dat brengt ons bij onze huidige bestemming, Sydney. Om onze jetlag tegen te gaan hebben we onze spullen in het hostel gedropt en zijn we meteen een wandeling gaan maken door The botanic gardens richting The Opera House en The Sydney Harbour Bridge. Gaaf om dit een keer in het echt te hebben gezien.

Vandaag was het dan eindelijk zo ver, ZON! Hier hebben we meteen goed gebruik van gemaakt door de trein te pakken naar Bondi Beach. Deze staat bekend als een van de mooiste stranden van Sydney, zeker een aanrader!

Net (het is hier nu half 12 's avonds) nog even voor een campervan gekeken aangezien we over 2 nachten weer vertrekken richting Melbourne. Enige probleem: er zijn weinig campervans beschikbaar, waar we niet op hadden gerekend (ook voor Nieuw Zeeland in december). Helaas dus wel een beetje gestress, maar dat gaan we morgen proberen op te lossen. Gelukkig hebben we wel nog een tweede optie, de bus.

Volgende keer laten we jullie weten hoe deze echte jam/joer actie is afgelopen ;)

• 16 November 2014 - 13:23

Mark V G:

Ondanks het weer daar, super leuk om te lezen weer !!.. Succes met de camper en tot het volgende verslag :D veel plezier !!..

• 16 November 2014 - 13:59

Irma:

Succes met de camper en ik kijk uit nar het volgende camper

• 16 November 2014 - 14:01

Irma:

Sorry ik bedoelde reisverslag xxx

• 16 November 2014 - 16:28

Sandy:

Hè jongens. Lekker genieten hoor ben echt zo jaloers op jullie. Groetjess van ons. Xxx
    D

• 16 November 2014 - 16:57

Sandra:

hallo Jaimy en Joeri, leuk hoor om te lezen hoe het gaat vanmiddag toevallig je moeder gebeld om te horen of ze de eerste week overleefd heeft, nou Joeri dat is gelukt, maar ze zal het ook wel fijn vinden om jullie verhaal te lezen! Heel veel plezier samen en groetjes uit Petten

• 17 November 2014 - 08:46

Bart:

Nou het begin ziet er al goed uit! Word jaloers van de foto's en het is nu al een avontuur jullie komen er vast goed door! Jullie regelen dat als een baas;) veel plezier!!

• 17 November 2014 - 17:59

Mike:

Leuk om te lezen! Heel veel plezier nog samen en houd ons op de hoogte

• 27 November 2014 - 08:36

Vera:

Hoi jam en joer, super leuk om dit te lezen.aan de foto's op facebook te zien was het nog gelukt met de camper! Heel veel plezier daar en als het kan atuur dan ook een beetje zon naar Nederlandse hier gaat het namelijk van het weekend vriezen. Geniet ervan!! Xxxx